• وبلاگ : 
  • يادداشت : به کجا چنين شتابان....فاز دو!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    اگر چه قدري کوتاه به اين موضوع پرداختي و جاي بحث بيشتري هم داشتي، اما همون نکته ي اول خيلي تامل برانگيز بود.

    همان مقايسه ي دکتر قوام زاده و فرهادي.

    جدايي نادر... فيلم قشنگي بود که به وقتش در جشنواره هاي ايران هم کلي جايزه گرفت و مورد تشويق واقع شد. براي من سوال اينه که آيا فيلمهاي قبليِ سينماي ايران هم براي شرکت در جشنواره هاي خارجي مي رفتن و بي هيچ مقامي بر مي گشتن، يا اينکه کلا نمي رفتن و در هيچ جشنورا ه ي خارجي شرکت داده نمي شدن؟ و اگر اينطور بوده دليلش چي بوده؟...

    پاسخ

    سلام:بله کاملا درست ميگي در زيبايي فيلم که بحثي نيست بازيگران به زيبايي ايفاي نقش کردند!به نظر من شرکت داده ميشدند ولي جايزه اي دريافت نميکردند و ضد ارزش رو ارزش جلوه نداده بودند!اگر به خاطر داشته باشيد کشورهاي سعودي فيلم مختار نامه رو منع کرده بودند اکرانش ذو تو کشوراشون و هر که رو ميگرفتند جريمه ميکردند چه طور شد که جدايي نادر از سيمين اکران شد در همه کشورها؟مارمولک هم فيلم بدي نبود و به خاطر نامش که روحانيت رو بد نام کرده بود در لوس آنجلس صد بار اکران شده بود !هميشه اين سخن امام ره مد نظرم است که:اگر دشمنان کاري از شما را تاييد کردند در اشتباه بودن آن کار شکي نکنيد به اين مظمون يادم هست کلامشون رو دقيق يادم نيست.کاري نکنيم که دشمن خوشحال بشه و از خود ما عليه خود ما استفاده کنه!متاسفانه جدايي نادر از سيمين دل دشمن شاد کن بود!